URLA TURU

18 Şubat 2018 Pazar günü "Farklı Yönleriyle Urla Turu" düzenledik.İlk durağımız Ankara Üniversitesi Sualtı Arkeolojik Araştırma ve Uygulama Merkezi. (ANKÜSAM) idi. Burada tur rehberimiz Sayın İdil YAZICIOĞLU'ndan antik çağda kullanılan teknelerin bire bir örneklerini yaparak ürettikleri projeler ile ilgili bilgi aldık. Ardından rotamızı, dünyada tescilli üç adadan biri olan Karantina Adası’na çevirdik. Rehberimiz adadaki Tahaffuzhane ve Klazomenai Antik Kenti ve Limantepe kazıları ile ilgili bilgilerle bizi aydınlatırken biraz deniz havası aldık.
Bir sonraki durağımız olan Klazomenai Antik Zeytinyağı İşliği ile sabah gezimizi tamamladık. Öğle yemeğini Urla’ya özgü yemekleri ile basında adından söz ettiren Beğendik Abi Lokantası’nda yedik.
Öğleden sonraki programımızda, Urla içinde geziye çıkıldı. Malgaca Pazarı, Mermerli Çeşme, Hacı Kapan Camii Şadırvanı ve Urla Tasarım Kütüphanesi’ni ziyaret ettik. Urla Sanat Sokağı içinde ve ara sokaklarını gezdik. Necati Cumalı Evi ile Urla turumuzu tamamlayıp, rotamızı Zeytinler Köyü’nde bulunan Köstem Zeytinyağı Müzesi’ne çevirdik. Müzenin kuruluş aşamaları, zeytinyağı sıkım teknikleri ile ilgili bilgi aldıktan sonra turumuzu tamamlayıp İzmir’e döndük.